woensdag 30 augustus 2017

5 september om 19.30 uur | Workshop/informatiebijeenkomst Gemeenteraad

Op dinsdag 5 september 2017 om 19.30 uur zal D66 Enschede samen met Raadsgriffier Rolf Jongedijk een workshop/informatiebijeenkomst over de gemeenteraad en het Raadswerk houden. Op deze avond zal Rolf ons meenemen in het reilen en zeilen van de gemeenteraad in een korte interactive presentatie waarin hij talloze praktijkvoorbeelden zal delen.

Wat doet een raadslid eigenlijk allemaal in de gemeenteraad?

Hoe is de lokale democratie geregeld? Wat kan en doet de gemeenteraad allemaal? Hoe maak je een impact als raadslid in de gemeente en hoe is het nou eigenlijk om raadslid te zijn? Deze en alle andere vragen zal Rolf gaan beantwoorden. Daarbij zullen ook enkele huidige D66 raadsleden aanwezig zijn die kunnen putten uit eigen ervaring.

• 19.30 uur – Ontvangst en welkom met koffie en thee
  • 19.45 uur – Introductie op het raadswerk en het zijn van raadslid, interactieve presentatie van Rolf Jongedijk (griffier Enschede)
  • 20.30 uur – Korte koffiebreak
  • 20.45 uur – Vervolg introductie
  • 21.00 uur – Korte sightseeing raadhuis/raadzaal
  • 21.30 uur – Afsluiting in de Raadzaal met proefdebat en borrel nadien

_________________________

De bijeenkomst over de gemeenteraad zal plaatsvinden op dinsdag 5 september 2017 om 19.30 uur in het Stadhuis aan de Langestraat 24 te Enschede.